Ninja : Semua Dosa Adalah Dosa Besar..?


Srikandi v2-01

Teringatkah kita tentang Kisah Nabi Musa A.S
Di zaman  bani Israil, ada seorang wanita menghadap kepada Nabi Musa A.S,


Seraya berkata: " Ya NabiyaAllah Musa, aku telah melakukan dosa 
yang sangat besar, dan aku sudah bertaubat kepada Allah. 
Kerana itu, doakanlah aku agar Allah memperkenankan
mengampuni dosa-dosaku serta menerima taubatku." 



DSC_0423

Lantas Musa A.S bertanya kepada wanita itu:
" Apakah dosa yang pernah engkau lakukan?"

Jawapnya:
"Aku telah melakukan perzinaan sehingga melahirkan anak, 
Kemudian anak itu aku bunuh."

Lantas Musa A.S berkata:
"Pergilah, wahai wanita perlacur. Jangan Sampai kewujudanmu
menyebabkan turunnya seksa dari langit, sehingga semua umat tertimpa!"

Kemudia Wanita itu pun pergi dengan hati yang penuh kepedihan.
Beberapa Saat Kemudian malaikat Jibril datang kepada Nabi Musa A.S

seraya Berkata:
"Ya Musa, Allah berkata kepada-Mu: Mengapa engkau menolak
dan mengusir seorang wanita yang bertaubat, wahai Musa.
Bukankah engkau boleh menemukan dosa yang lebih berat dari itu?"

Lantas Nabi Musa Berkata :
"Ya Jibril, perbuatan apakah yang dosanya lebih berat dari itu ?"

Jawab Jibril:
"Orang yang sama sekali meninggalkan sembahyang dengan penuh kesengajaan"

wallahua’lam….


Rujukan Utama : Kitab 77 PETUA MENINGKATKAN KUALITI SOLAT ANDA MUKA SURAT 101
Sumber Rujukan 1 : kisah-nabi-musa-dengan-wanita-penzina
Sumber Rujukan 2 : pengajaran-dari-kisah-nabi-musa-dengan-wanita-penzina



Publishing : Admin
 
Return to top of page SiteMap Follower TV Online Copyright © 2010 - 2016 | All Rights Reserved | SaHaBaT BUKIT BOTAK Edited by LAG